blog rowerowy

informacje

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy widmo.bikestats.pl

linki

V Maraton dookoła Jeziora Miedwie

Sobota, 7 sierpnia 2010
Km: 56.22 Km teren: 10.00 Czas: 01:46 km/h: 31.82
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: 204204 (104%) HRavg 186( 94%)
Kalorie: 1480kcal Podjazdy: m Sprzęt: Author Stratos SX Aktywność: Jazda na rowerze
Dojeżdżając na maraton zorientowałem się, że tylna przerzutka wcale nie reaguje na ruchy manetką. Do tej pory działała słabo, ale jednak działała. Po próbach ustawienia jej przez kolegę udało się osiągnąć tylko efekt redukcji biegów, więc przed startem musiałem ręcznie wybrać jakieś przełożenie (zdecydowałem się na dość twarde). W naszej kategorii startowało bodajże 115 osób. Chciałem uniknąć przepychania się na starcie i ustawiłem się w drugiej linii. Końcowe odliczanie, lekki stresik i start. Tempo od początku poszło dość mocne, ale towarzystwo zaczęło się rwać dopiero po zjeździe na Skalin. Niektórzy maratończycy, nie przyzwyczajeni do jazdy w peletonie i pozbawieni wyobraźni, wykonywali dziwne manewry. Starałem się utrzymywać w czołówce, która uformowała się po jakichś 5 km i liczyła około 20 kolarzy. Co silniejsi próbowali atakować w celu zmniejszenia peletonu, ale nie udało się nikogo urwać. Nie będę ukrywał, że ja jechałem bardziej na przetrwanie w czołowej grupie i o atakach nie myślałem, a nawet nie marzyłem. Dojazd do południowego krańca jeziora odbywał się z wiatrem w plecy, więc tempo było zabójcze. 20 pierwszych kilometrów pokonaliśmy w 33 minuty. Po dojechaniu do pierwszych płyt jumbo zacząłem lekko odstawać z uwagi na moje wąskie opony i na pewno postępujące zmęczenie. Definitywnie z prowadzącymi pożegnałem się na pierwszym, piaszczystym podjeździe, którego nie wytrzymały moje Kojaki. Próbowałem jeszcze dojść do grupy, ale samotna jazda pod wiatr nie sprzyjała takim akcjom. Czułem, że opadłem z sił. Pozostało walczyć ze zmęczeniem i odliczać kilometry do mety. Co jakiś czas doganiałem maratończyków z innych grup wiekowych. W okolice Jęczydołu siadło mi na koło dwóch kolarzy, których dociągnąłem do ostatniej prostej. Tam nie miałem szans na finiszową walkę, bo przedtem zredukowałem przerzutkę i nie miałem nic pod nogą żeby nabrać prędkości. Na mecie wręczenie medalu i oczekiwanie na znajomych. Okazało się, że do zwycięzcy straciłem około 7 minut. Z tego powodu jestem bardzo zadowolony. Większy szok spotkał mnie na losowaniu nagród, bo główną nagrodę - skuter retro - wylosował nr 191, czyli JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :)
Mój czas z maratonu to 1:46:24, miejsce 17 w kategorii M2 (97 osób wystartowało).
Oto ja na trasie, pełne skupienie :)